Sider

lørdag den 28. april 2012

New Zealandsk spinat

Et fejlkøb som måske viser sig ikke at være så ringe endda.
I år vil jeg prøve at så spinat og da jeg kom forbi et stativ med frø snuppede jeg en pose som jeg troede var almindelig spinat, men da jeg kom hjem og kiggede på bagsiden af posen fandt jeg ud af at det ikke var alm. spinat men istedet for New Zealandsk spinat.
Fik tændt computeren og googlet og her er resultatet:
Det er en gammel sort som er gået lidt i glemmebogen. Den går ikke så nemt i frø som alm. spinat.
Hvis man høster jævnligt, kan 3-5 planter levere nok til en hel familie indtil den kommer frost.
Den kan spises frisk i salat og bruges i mange varme retter.


New Zealandsk spinat i potter


2 kommentarer:

  1. Det lyder da som et godt køb. Jeg håber det lever op til teksten på posen :)

    SvarSlet
  2. Det lyder fristende. Det kunne da godt være, at man skulle have fat i den til den nye urtehave :-)

    SvarSlet