Sider

onsdag den 31. januar 2018

Rastløsheden breder sig

I lørdags hvor solen tittede frem gik jeg en tur ud i drivhuset, kun for at se hvordan det gik med hestemøget, jeg havde lagt ovenpå jorden.

Nu var jeg jo kommet i drivhuset og det var faktisk behageligt at være derude.
Ved siden af døren er der en lille reol med potter, såbakker m.m. den kunne godt trænge til en lille oprydning, så jeg gik i gang med at rydde op, på en af hylderne fandt jeg nogle runde plastikbøtter som var stablet ovenpå hinanden og inden i var der nogle frø, jeg havde samlet i efteråret.

Jeg havde fuldstændig glemt dem, og der var heller ikke en lagt en seddel indeni med oplysning om hvilke frø det var ( det glemmer jeg tit ).

Efter at have tænkt lidt og studeret frøene kom jeg frem til at det var nogle frø fra to slags asters og kæmpeverbena, der er dog 8 stk frø som jeg ikke ved hvor kommer fra, dem må jeg prøve at så senere.

Frø fra kæmpeverbena ( jernurt ) skal helst sås på denne tid.

Jeg fandt denne så vejledning på nettet Såning af kæmpeverbena

Oprydningen af reolen gik i stå for nu skulle der arbejdes med jord.

Der blev også sået nogle ærter i drivhuset, de skal bruges som grønt til maden.


Når jeg går i gang i haven glemmer jeg tit at tage billeder og skrive ned hvad det er jeg har gang i.  Håber det bliver bedre, jeg arbejder i hvert fald på det.

De små vil også gerne have noget sol, de tænger til det :-)


Ha' en god aften.

4 kommentarer:

  1. Hej Kjeld

    Alletiders at du fik frøene i jorden - og de 8 ukendte bliver jo ekstra spændende!

    Det ver nemt at blive rastløs på denne årstid - og vejrudsigterne ændrer sig jo hele tiden..

    Held og lykke med det hele!

    Ha en dejlig torsdag

    SvarSlet
  2. Hej Kjeld
    Jeg sår ikke jernurt, de kommer helt af sig selv i bedene efter de har smidt frøene. Det er ikke så koldt om vinteren mere, derfor klarer de det.
    Held og lykke med såningen

    SvarSlet
  3. Ja, man kan hurtigt blive rastløs på denne årstid :)

    Jeg har ikke kæmpeverbena i haven, endnu, men jeg har fået nogle frø som jeg skal have sået i løbet af den kommende uge.

    Spændende hvad de sidste 8 frø viser sig at være.

    SvarSlet
  4. Amazing article. Your blog helped me to improve myself in many ways thanks for sharing this kind of wonderful informative blogs in live. I have bookmarked more article from this website. Such a nice blog you are providing ! Kindly Visit Us @ Packers And Movers Pune

    SvarSlet