Sider

søndag den 8. januar 2017

Det er svært at spå om - især fremtiden

Da jeg læste blogindlægget fra Esthers blog om haveblade kom jeg til at tænke på denne oplevelse.

En dag var jeg på genbrugspladsen for at aflevere nogle aviser, og i papircontaineren lå der en stak gamle haveblade, et hurtig kik over skulderen og jeg tog de blade som var nemme at få fat i. ( Ikke lovligt men det er vel en genbrugsplads)

I haveselskabets blad "Haven"  fra januar 1994 har den daværende ansvarlige redaktør Claus Jacobsen bla. skrevet følgende:

" Herhjemme har det været sådan i mange år at pensionistalderen var 67 år, så faldt den til 65 år.
Sidste nye er, at der tales om en pensionistalder på 58 år med signaler om at den forventelig kan blive 55 år. Det skyldes blandt andet hensynet til de mange arbejdsledige, som der kan blive plads til på arbejdsmarkedet. Og endelig har vi i vort velstandssamfund nu også en ny, betalt orlovsordning."

Her godt 20 år efter er der sandelig kommet andre boller på suppen.

Haveblade, nye som gamle, er altid interresante.

God søndag til alle

2 kommentarer:

  1. Hej Kjeld

    Det har altid undret mig, at genbrugspladser ikke er til genbrug....men det er jo desværre fordi folk ikke kan opføre sig ordentligt:

    Der er eksempler på folk, der nærmest har hevet tingene ud af armene på folk, der kom med noget for at smide det ud...

    Folk har været ved at komme op og slås over en ting.

    Klunsere fylder en trailer/lastvogn med ting, så der intet er tilbage til andre, der kunne være interesseret. etc.

    Der er dog vist nogle genbrugspladser, der så småt er begyndt at sælge brugbare ting...håber vi også får det på vores lokale plads.

    Hav en dejlig søndag.

    P.S. Jeg smider dig lige på min Blogroll.

    SvarSlet
  2. Ja man må sige, at 20 år har givet helt andre boller på suppen, der slipper man ikke så nemt.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet