Sider

tirsdag den 3. januar 2017

Lidt lyspunkter på en blæsende aften i januar

I dag havde jeg fri til middag og kom i tanke om at jeg havde plantet noget salat i drivhuset og ved samme lejlighed havde sået persille (vi elsker stegt flæsk og persillesovs).

Måtte hellere lige kigge om der var sket lidt :


pluksalat
Pluksalaten har groet lidt og den grønne plet er oregano
  


persille
Persillen er kommet op

Jeg har tidligere forsøgt med persille i drivhuset om vinteren, men det var en potte fra supermarkedet som jeg delte og plantede ud og det var en succes.

Der er  2 grunde til at jeg bruger drivhuset om vinteren:
  • Syntes det er både sjovt og spændende at eksperimentere.
  • Drivhuset bliver ikke fyldt op med havemøbler og andet som helst skal ind om vinteren.
 Det største lyspunkt har jeg ikke haft nogen indflydelse på:

Dagens længde er tiltaget med 13 min   



Godt Nytår 
 




1 kommentar:

  1. Hej Kjeld

    Nej, dagens længde er nok mere et vilkår!
    Alletiders at det er kommet op det hele. Jeg sidder i overvejelser om selv at få drivhus...

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet