Sider

onsdag den 22. november 2017

I læselampens skær


 Jeg læser en del bøger i løbet af et år. Der er dog forskel på hvilke bøger jeg læser alt efter hvilken årstid det er.
Efter en sommetider  stresset arbejdsdag er det dejligt at sætte sig i lænestolen eller ligge i sengen og læse en lille halv times tid i en god bog, det renser hjernen inden man skal sove.

Foråret:

Foråret er den tid på året hvor der faktisk ikke bliver læst bøger, årsagen er den simple at der er 117 andre ting at lave udenfor.

Sommer:

Om sommeren bliver det til nogle gode krimier bla: Mari Jungstedt, Paul Cleave og andre som ser spændende ud ( på biblioteket ) eller andre jeg har set og hørt om.
At sidde på terrassen en lun sommeraften med et glas rødvin og en  spændende bog er  ik' så ring' .

Efterår:

Her er det også krimier men det begynder at blive flere og flere havebøger der bliver lånt på biblioteket


Her er nogle af de bøger som er blevet læst.

Vinter:

Er den årstid hvor der virkelig bliver læst bøger, det er skøn blanding af alle genre , selvbiografier, fagbøger oma.

Lige nu skal jeg igang med:

Haverne ved de danske cistercienserklostre. af Jens Ove Trans

"BETON"  Historier fra skurvognen. af Jakob Mathiassen


Har du lyst til at fortælle hvad du læser i vintermånederne ?

Ha' en god aften



7 kommentarer:

  1. Om vinteren får jeg læst en del havebøger, som jeg har stående herhjemme på bogreolen, og mange af bøgerne læser eller studere jeg igen og igen... for vinteren er også planlægningstiden for den kommende havesæson...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tim
      Jeg finder af og til de gamle haveblade fra Haveselskabet frem fra gemmerne og kikker eller læser i dem dels for blive lidt klogere og dels for at drømme

      God weekend

      Slet
  2. Jeg læser biografier, skønlitteratur og havebøger om vinteren. Om sommeren får jeg ikke læst noget.
    Meget af tiden bruger jeg på min blog, hvor jeg udgiver nye indlæg 5 gange om ugen. Mon du kigger med? Jeg vil gerne sætte dig på min blogliste, hvis du er interesseret.
    Vh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Om sommeren får jeg ikke læst så meget som om vinteren.
      Ja jeg kikker af og til med på din blog , særlig når overskriften ser spændende ud.
      For 7 år siden lejede vi et sommerhus ved Nordby, dengang vidste jeg ikke noget om din have ellers ville jeg gerne have set den.

      Ha' en god weekend

      Slet
    2. Hej Kjeld
      Du kan ikke altid regne med overskriften :)
      Du er meget velkommen, hvis I en anden gang lejer et sommerhus herovre.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Mine læsevaner ligner dine ret meget. En impuls til at søge efter og evt. låne udenlandske havebøger på bibliotek.dk får jeg fra udenlandske blogs, når bloggerne anbefaler diverse titler, som ser interessante ud. Hvis de ikke kan lånes og er uimodståeligt fristende, kan jeg sagtens finde på at købe dem på Amazon.co.uk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Hvis jeg finder en bog, som kan bruges som en form for opslagsværk ønsker jeg den som jule- eller fødselsdags gave.
      Af og til kan man være heldig at finde gode bøger på private loppemarkeder.

      Ha' en god weekend.

      Slet